26.10.16
Integrarea copiilor cu CES in invatamantul de masa
Pornind de la un caz aparut in clasa copilului meu si continuand cu cazul elevului cu ADHD din Pitesti si a celui injunghiat din Valcea, am ajuns la urmatorul comunicat de presa, unde printre altele se mentioneaza ca "Mai mult, Ministerul Educației va solicita tuturor Caselor Corpului Didactic ca, în anul școlar 2016—2017, să pună accentul pe formarea cadrelor didactice pentru educație incluzivă".
De ani de zile se intampla tragedii in scoli si licee, apar cazuri de violenta in gradinite.
In cazul copiilor cu nevoi speciale, sunt perfect de acord cu includerea lor in invataantul de masa atata timp cat familia lor colaboreaza cu psihologul/doctorii/scoala, fiind un proces controlat.
S-a procedat insa invers: s-a procedat la integrarea lor fara a se stabili modalitatea princ are se va face acest lucru.
Si s-a ajuns la situatii de gen elev injughiat, elev batut, elev torturat psihic.
Si inca ceva.. Din proprie experienta stiu ca exista cazuri de elevi cu intarziere in dezvoltare inclusi in invatamantul de masa in clase mai mici cu 2-3 ani decat varsta lor. Acesti elevi ajung pe la 15 ani printre colegi de 11 si au manifestari ce denota lipsa de discernamant. Ma refer la deviatii comportamentale si mai ales sexuale. Mi se pare normal ca ai mei copii sa stie ce inseamna un om cu mai multe sau mai putine capacitati intelectuale, dar nu mi se pare absolut deloc acceptabil sa traiasca 6 ore pe zi alaturi de acesti copii fara supraveghere specializata.
Am ajuns sa respectam superficial niste directive europene.si sa avem niste actiuni ireversibile. Copiii categorisiti ca fiind "normali" nu mai au dreptul de a asista la o ora normala de predare, in care profesorul isi face treaba pentru care a venit la scoala si elevul de asemenea, deoarece ora e permanent deranjata de elevii care trebuie integrati . Psiholog nu exista sau nu intervine, familia copilului nu are timp/ resurse/ cunostinte necesare pentru a se ocupa de copil cum ar trebui, scoala nu are un program de incluziune pe care sa-l urmeze, totul e dezorganizat. Cand se termina ora urmeaza pauza in care copilul cu probleme - daca nu devine el agresiv - e agresat de copii "normali" dar rautaciosi, nu exista supraveghere de nici un fel, sau pauza in care copilul cu probleme incepe sa se pipaie sau sa aiba alte manifestari sexuale anormale pentru varsta colegilor lui in particular si anormale pentru oricine in public.
Reactia profesorului este .absenta pentru ca nu a fost niciodata instruit pentru astfel de situatii.
In plus, profesorul nu mai are vreo autoritate asupra elevilor fiindca nu mai stie sa se impuna in fata bagajului cu care copiii vin de acasa. Parintii sunt mai presus de toate, ei pot apela la mass media oricand li se pare ceva nelalocul lui pentru ca nu exista reguli clare si copiii lor stiu asta. Si astfel isi permit din ce in ce mai multe.
Elevii stiu ca nu e legal sa fie exmatriculati si ca nu se apica metode corective Astfel, ei persista in greseala.
Elevii cu probleme sunt, pe de alta parte, protejati de profesori de teama ca parintii ii pot reclama pentru discriminare. Colegilor lor li se spune sa se tina departe de ei, sa ii ignore si sa nu cumva sa ii filmeze fiindca nu e legal. Copiii cu probleme continua sa comita acte nelalocul lor si uite-asa orele devin un chin pentru toate partile implicate.
Apogeul e momentul in care iti dai seama ca toti ceilalti sunt discriminati. Elevii excelenti vor fi adusi la nivelul mediu al clasei, cei cu probleme isi vor adanci problemele, profesorii si parintii vor deveni din ce in ce mai frustrati,. Totul e minunat, avem incluziune.
Suntem praf,.
Sper sa nu se intample, Doamne fereste, vreo tragedie mai mare si autoritatile sa se trezeasca din letargie si NEPASARE in timp util. Pana atunci copiii nostri vor creste intr-un invatamant care le va distorsiona si limita lumea si asa gri in care noi incercam sa ii lansam, ne vom privi ca pe niste parinti flower power care viseaza cai verzi intr-o lume rea si fara suflet, vor creste umili si prea obisnuiti cu politia care vine zilnic la scoala sa intocmeasca procese verbale pentru ca te miri ce parinte paranoic are de reclamat furtul vreunui creion sau rigle din ghiozdanul odraslei hiper-protejate....
Pacat.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu